kurzy » Metodika
Metodika
Ve výuce angličtiny používáme komunikativní metodiku tzv. Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, připravujeme na mezinárodní cambridgeské zkoušky, připravujeme každého studenta na reálné situace v soukromém životě nebo v práci.
KOMUNIKACE je na prvním místě! Především ústní, ale také písemná. KOMUNIKACE znamená: ROZUMÍME SI NAVZÁJEM! Ideálně na "první dobrou". Nebojíme se chyb, ale pracujeme na nich. Důležité je i porozumění psanému textu, tedy i znalost dostatečné slovní zásoby a frází, na které je angličtina tak bohatá. Pracujeme s tématickými okruhy, kontextem. Především s tím, který konkrétní studenti potřebují nejvíce!
CO JE CÍLEM?
- SCHOPNOST STUDENTŮ AKTIVNĚ A SPONTÁNNĚ KOMUNIKOVAT
|
JAK VYPADÁ KURZ?
- VYMEZENÍ ÚROVNĚ POKROČILOSTI
vstupní test a pohovor, závěrečné hodnocení – ve všech jazykových dovednostech, především
porozumění a mluvené slovo nesmí zaostávat za ostatními dovednostmi (čtení, psaní)
na stanovené období, obsahuje podrobné vymezení výchozí úrovně a cíle, prostředky, jak cíle dosáhnout, náplň učiva, doplněná o konkrétní potřeby studenta, průběžná kontrola plnění plánu výuky a jeho případné doplnění ze strany studenta nebo učitele
- KVALITNÍ ZAHRANIČNÍ UČEBNICE
pečlivě zvolená na základě mnohaletých zkušeností, plně podporující kominkativní metodu, 6 úrovní pokročilosti
maximální množství poslechového materiálu nejen výukových, ale především zajímavostí a aktualit ze světa, souvisejících s kulturou zemí, jejichž jazyk se studenti učí
- AKTIVNÍ PŘÍSTUP STUDENTA V HODINĚ
motivace k zájmu o studium angličtiny, vedení k sebevědomému projevu bez zábran a ostychu
- SAMOSTUDIUM A PŘÍPRAVA NA HODINU
bez nich se výraznější pokrok nedostaví, neustálá motivace k přípravě mimo vyučovací hodinu, dostatek materiálů, poradenství, zpětná vazba, odkaz na nové dostupné zdroje např. na internetu
neustálá zpětná vazba, monitorování pokroku studenta v rámci každé hodiny i celého kurzu
vstupní, průběžné dle učebního plánu, závěrečné – rozhodující pro postup do vyšší úrovně studia, informace i motivace pro studenta, jak si vede
citlivý přístup k potřebám a předpokladům studenta, k jeho přáním, časovým možnostem i případným problémům
- MINIMÁLNÍ POUŽÍVÁNÍ RODNÉHO JAZYKA
používání češtiny je velmi okrajové, doplňkové, informativní
respektování úrovně znalostí studenta, neustálé opakování, až do úplného osvojení a zažití si nových dovedností
JAK VYPADÁ HODINA?
Každá hodina je trochu jiná, originální, každá je malým překvapením pro studenty! Každá hodina má svůj předem připravený plán. Ve všech hodinách však uplatňujeme tyto zásady a techniky:
- VOLNÁ KONVERZACE (důraz na „fluency“ – plynulý mluvený projev)
- "SOUND OF ENGLISH" - intenzivní náslechy z internetových zdrojů, důraz na výslovnost, intonaci
- MAXIMÁLNÍ VYUŽITÍ POTENCIÁLU KVALITNÍ UČEBNICE
- ŘÍZENÁ KONVERZACE – dle zadání, tématu (důraz na „accuracy“ – správný mluvený projev)
- NEUSTÁLÉ OPAKOVÁNÍ A VRACENÍ SE K PROBRANÉ LÁTCE
- NEUSTÁLÉ ZAPOJENÍ STUDENTA – interaktivní techniky jako „role-play“ atd.
- "OUT THERE" aktuality ze světa s řadou návazných aktivit
- PŘÁTELSKÝ MOTIVUJÍCÍ PŘÍSTUP
- UČITEL NEMLUVÍ ČESKY